Rok szkolny z Dexem

20:53

Witajcie jeszcze wrześniowo i już jesiennie! 
Jesień to moja ulubiona pora roku, ale o tym kiedy indziej. Dziś chcę opowiedzieć Wam o tym, jak wyglądały moje tegoroczne początki pracy z kursem Discover with Dex.

Do tej pory uczyłam języka angielskiego w przedszkolach, gdzie program nie jest tak rozszerzony jak w szkołach językowych, więc włączałam elementy i poszczególne działy Dexa do kursu Cheeky Monkey, który wówczas realizowałam. Poziomem, który realizowałam w całości jako kurs dla bardzo ambitnej zerówki był oczywiście Discover with Dex 2. 

We wrześniu tego roku, dokładnie cztery tygodnie temu otworzyłam szkółkę językową, w której realizuję wszystkie poziomy Dexa. Dzieciaki bardzo ciepło przyjęły dinozaura, każde zajęcia rozpoczynamy przywitaniem z nim, pacynka służy nam też do demonstracji nowych gier i zabaw. Oczywiście, wszystkie "wpadki" dzieciaki też przypisują Dexowi, przez co unikamy niepotrzebnego napięcia. Pierwsze zajęcia poświęciłam na zapoznanie z kolorami, by każde z dzieci wyszło z zajęć z poczuciem sukcesu. A kolory, choćby w najmniejszym stopniu, w dzisiejszych czasach zna każde dziecko. Z pomocą przyszły nam kolorowe kropki i kolce maskotki.

Poznaliśmy przyjaciół Dexa, maluchy poznały słownictwo związane z rodzinką, średniaki przybory szkolne, a starszaki pomieszczenia w szkole i przedszkolu. Do każdego z działów przygotowałam gry: bingo, domino, memory, snapy, korzystając ze słowniczków obrazkowych znajdujących się na końcu książek ucznia, a w przypadku Hello Dex z naklejek. 

Dzieciakom szczególnie przypadły do gustu piosenki: One red heart, In my school, The colour song, Finger Family. Wiem, że dexowe piosenki nie wszystkim przypadły do gustu, ale rozgryzłam je i podzielę się z Wami moimi sposobami, by urozmaicić poszczególne piosenki. W związku z tym, że jest ich całe mnóstwo, będę je co jakiś czas pokazywać tutaj na blogu lub na facebooku - wypatrujcie ich koniecznie! A małą próbkę zamieszczam poniżej :)

One red heart - dla każdego dziecka niezbędne jest czerwone serduszko. Im fajniejsze, tym lepiej. U mnie królują serca z czerwonej, brokatowej pianki. Posłużą nam one do naśladowania bicie serca, które występuje w piosence.

The colour song - piosenka wydaje się totalnie nudna, ale to od nas zależy, jak zagospodarujemy czas w jej trakcie. Ja rozkładam karty przedstawiające kolory, zgodnie z kolejnością ich występowania. Przy wprowadzaniu kolorów wprowadzałam również gesty je określające. Śpiewając piosenkę prezentujemy kolor gestem - wtedy cała piosenka nabiera dynamiki i powiem więcej - stała się ulubioną piosenką moich sześciolatków. 

Kolejne, bardziej rozbudowane wkrótce! A teraz...


...jako ambasadorka i wielbicielka Dexa, serdecznie zapraszam Was na konkurs z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Wrzesień minął, więc wszyscy możemy powrócić do nieco spokojniejszego trybu życia i mamy nieco więcej czasu, by wykazać się kreatywnością. 

Przygotuj opracowanie piosenki (rekwizyty, pomysł na zaśpiewanie) z jednego z poziomów kursu Discover with Dex. Najciekawsze pomysły zostaną nagrodzone. Konkurs odbywa się zarówno na blogu, facebooku i Instagramie. Piosenki znajdziecie na stronie dex.macmillan.com/ w zakładce "try Dex"

Nagrody ufundowane są przez wydawnictwo Macmillan. A jest o co walczyć:
Jedna, najciekawsza odpowiedź, która pojawi się w komentarzu na blogu zostanie nagrodzona pakietem komponentów Discover with Dex 2.

Dodatkowo, autorzy jednej odpowiedzi z instagrama, jednej z facebooka i jednej z bloga otrzymają pacynki Dex oraz dexową torbę. 



Regulamin konkursu:

1. Konkurs trwa od 30.09. do 14.10. do godziny 18.00

2. Sponsorem nagród jest wydawnictwo Macmillan

3. Udział w konkursie jest dobrowolny i bezpłatny

4. Zgłoszeniem do konkursu jest umieszczenie komentarza na blogu, facebooku lub Instagramie Małe duże.

5. Każdy uczestnik może opublikować jeden komentarz konkursowy na każdej z wymienionych w punkcie 4. regulaminu platform.

6. Ogłoszenie wyników nastąpi nie później, niż 15.10.. na każdej z platform wymienionych w punkcie 4.

7. Będzie nam bardzo miło, jeśli polubisz fanpage Macmillan oraz Małe Duże oraz udostępnisz wpis konkursowy swoim znajomym. Nie jest to jednak warunek obowiązkowy. 
8. Organizatorem konkursu jest blog Małe duże.
9. Organizator zastrzega sobie możliwość wyróżnienia większej liczby uczestników. 



POWODZENIA!
Monika & Dex

WYNIKI KONKURSU
Pakiet komponentów wędruje do DI. 
Pacynka Dex oraz gadżety wędrują do Martyny.
Gadżety wędrują do: Kreatywnej Przedszkolanki, Magdy, Pauliny i Eweliny. 
Dziewczyny, wyślijcie mi proszę swoje adresy do wysyłki poprzez email kontakt.maleduze@gmail.com


Może spodoba Ci się!

13 komentarze

  1. O proszę weszłam spojrzeć co nowego na blogu a tu konkurs 😊 Choć zazwyczaj jestem cichym czytelnikiem to dziś zrobię wyjątek 😉 Moje dzieciaki uwielbiają piosenkę Family Fingers mogły by ją męczyć cały rok…. Często korzystam z gotowych pacynek na palce zakupionych na alie express. Ale ze starszakami możemy wykonać własne puppet fingers, rysujemy własne postaci lub korzystam z zasobów Internetu i kseruję tak aby każde dziecko mogło wylosować własną postać. Kolorujemy, wycinamy i sklejamy na pasku papieru, aby pasowało na palec. Kiedy każde z dzieci ma już własną pacynkę na paluszku zaczynamy zabawę 😊 Stajemy w kole i śpiewamy. Na pierwszy ogień idzie oczywiście daddy finger, który chodzi w środku koła prezentuje swoją postać a następnie szuka osoby z kolejnej zwrotki, czyli mummy figer i wymienia się z nią miejscami. Następnie mummy finger chodzi po kole i wymienia się z brother finger. I tak postępujemy analogicznie z wszystkimi postaciami. Kiedy już dochodzi do Dex finger, zaczynamy piosenkę na nowo. Dex wymienia się z pierwszą osobą z piosenki czyli z daddy tak aby wszystkie dzieci mogły wziąć udział w zabawie 😊 Pewniejsze siebie starszaki nawet odpowiadają na śpiewany wers „Where are you”, śpiewając „Here I am! „

    OdpowiedzUsuń
  2. Martyna
    martynek1990@o2.pl
    Bardzo przypadła mi (jak i moim małym uczniom) do gustu piosenka pt. „Concepts song’. Wykorzystałam ją do nauki przyimków miejsca, która do tej pory szła nam dość opornie. Bardzo ważna była muzyka. Jeśli chwyta za ucho, dzieci nie automatycznie będą chciały się nauczyć piosenki i tak było w tym przypadku. Pierwszy akord i słyszymy muzykę niczym z utworów Michaela Jacksona! To zainspirowało mnie do przygotowania sali, która zamieniła się w… obcą „Ołówkową” planetę. Ozdobiliśmy ją własnoręcznie zrobionymi gwiazdkami, słońcem, księżycem i kolorowymi rysunkami planet. Gdy muzyka zaczęła grać, wszyscy zamieniliśmy się w ufoludki i zaczęliśmy naśladować znany wszystkim „moonwalk”-chód księżycowy. Bohaterem naszej piosenki są ołówki więc o rekwizyty nie było trudno. Każdy z uczniów miał w rączkach ołówki i wykonywał polecenia zgodnie z tekstem piosenki, np. chował je do środka dużego magicznego pudełka stojącego na środku sali, kładł na krzesło, które stało obok niego, pod stolik i we włosy  Dzięki temu, że piosenka rymuje się, przyimki miejsca zostały nauczone z prędkością światła  Po odśpiewaniu, wykonywaliśmy polecenia z piosenki. Wykrzykiwałam zdania, gdzie leży ołówek a dzieci ustawiały je na właściwe miejsca. „(…)In the box and everywhere, pencils, pencils everywhere!”

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *automatycznie, oczywiście niepotrzebnie dodało mi się "nie" :)

      Usuń
  3. Mam pytanie :) Czy biorąc udział w konkursie zarówno na blogu jak i na facebooku należy opisać dwa różne pomysły?

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja ulubiona piosenka jest z Dex 2, unit 7, "I like running" Śpiewamy ją już po wprowadzeniu słówek występujących w piosence. Dzielę grupę na chłopców i dziewczynki.
    Pierwszy wers śpiewają dziewczynki np. I like running i pokazują daną czynność, drugi wers śpiewają chłopcy i również pokazują ale muszą pokazać inny ruch niż dziewczynki, następnie trzeci wers I like running with my friends dzieci śpiewają razem ale dziewczynki muszą odwzorować ruch jaki wcześniej wykonali chłopcy i odwrotnie. Oczywiście przed zaśpiewaniem każda grupa ma 2 minutki żeby się naradzić i ustalić w jaki sposób będą pokazywać konkretne czynności. Jest przy tym dużo śmiechu, kiedy np. dziewczynki w sposób klasyczny pokazują riding a bike a chłopcy muszą odwzorować np. jazdę na rowerze stcjonarnym albo playing basketball chłopcy udają że rzucają do kosza a dziewczynki muszą udawać kozłowanie piłki. Za pierwszym razem bardzo dużo śmiechu, wiec żeby nie "zgubić" w tym wszystkim słów piosenki za drugim i trzecim razem śpiewamy, pokazujemy i jednocześnie robimy konkurs, w którym wygrywa drużyna która nie tylko głośno zaśpiewa ale i nie będzie się śmiała itp, oczywiście jako nauczyciel robię wtedy wszystko aby dzieci dodatkowo rozśmieszać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam się podpisać,
      Paulina
      paulina1992.16@tlen.pl

      Usuń
  5. Wybrałam piosenkę z Discover with Dex 1 - My classroom song. Dzieci zamieniają się w odkrywców a do tego potrzebować będą lunety! Do wykonania lunet wykorzystamy rolki po papierze toaletowym. Dzieci będą je ozdabiać papierem kolorowym, pieczątkami i naklejkami. Następnie przedmioty występujące w piosence: a table, a chair, a pencil, a crayon, a book, a sticker rozmieszczę w różnych miejscach sali, w widocznych miejscach. Dex śpiewa piosenkę zadając pytanie "Can you see...?" a dzieci będą patrzeć przez swoje lunety i szukać tego przedmiotu za pomocą lunety.
    magdab.sokol@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Piosenka "One red heart". Przygotowujemy serca z różnych materiałów - mogą to być serca: ze styropianu, z filcu, drewna, papieru kolorowego, wycięte z jesiennych liści, z kartonu, z kolorowych tekturek w kolorze czerwonym. Podstawowa wersja piosenki śpiewanej przez Dexa i przez nas, na początku oczywiście będzie z tym kolorem w roli głównej. Dex śpiewa i pokazuje, że ma jedno czerwone serce (przed każdym wykonaniem piosenki dzieci wybierają serce, które Dex ma użyć przy śpiewaniu; do kolejnych wykonań dzieci muszą wybrać inny model serca niż poprzednio). Jak już dzieci opanują tę wersję, to możemy wprowadzić autorską wersję wielokolorową i wówczas śpiewamy na wzór melodii i słów "One red heart" - one blue heart, one green heart, one white heart etc., z modelami serc, które tworzymy, podobne jak wersje czerwone, z różnych materiałów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ''In my school'' Discover with Dex 2

    Słownictwo: classroom, playground, dining room, toilet, gym, library.

    Rekwizyty: flashcards (słówka z piosenki) oraz nakładki na karty obrazkowe: 1 w kształcie okna i 5 w kształcie drzwi

    Nakładki tworzę na zasadzie okienek z książeczek typu lift-the flap. Papier kartonowy składam na pół, w przedniej części wycinam prostokąt, który będzie otwierał się jak drzwi. Potrzebuję 5 takich nakładek (classroom, dining room, toilet, gym, library). Wycinam również kwadrat, który będzie otwierał się jak okienniczki (playground).

    Po wprowadzeniu słówek układamy flashcards tak, aby miejsca z piosenki kryły się za nakładkami: drzwiami i okienkiem. Śpiewamy ''There's a classroom in my school'', otwieramy kartonowe drzwiczki do klasy (karta obrazkowa), kiedy śpiewamy o playground otwieramy okienko na plac zabaw, itd.
    Następnym sposobem na zaśpiewanie piosenki jest poukładanie naszych drzwiczek i okienka na dywanie w odstępach (tym razem otwartych, żeby miejsca ukryte były widoczne). Tworzymy wężyka i krążymy od miejsca do miejsca śpiewając piosenkę.
    Ewelina Er

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Moniko, wiem, że mój post może nie zostać wzięty pod uwagę, bo spóźniłam się o 2 minuty. Nie wiem dlaczego strona ta nie chciała mi uwierzyć, że nie jestem robotem :D Proszę o wyrozumiałość :) Ewelina Er

      Usuń
  8. Martyna
    Bardzo serdecznie dziękuję!! Ale super! Wysłałam już maila, pozdrawiam B-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super :) dziękuję ślicznie...
    mail już wysłany :D

    OdpowiedzUsuń