Discover songs - nursery rhymes w nowej odsłonie

12:17



Wiecie co lubię we wszystkich kursach przedszkolnych? Odwołania do klasyki - zarówno w piosenkach, jak i opowiadaniach, historyjkach. Najfajniejsze jest to, że większość z nich ma fajny twist, coś, czego dzieci się nie spodziewają - zmianę, zazwyczaj związaną z bohaterem kursu.

Chcę zaproponować Wam kilka pomysłów do wykorzystania przy tych klasykach, kiedy to mamy wrażenie, że wszystko już było:)


Na fanpage Małe duże na FB kilka dni temu umieściłam kilka piosenek na Dzień Mamy i Taty, a wśród nich lubianą przez wszystkich Finger Family i krótki sposób na zaciekawienie dzieci, a na instagramie - krótki, ale jakże zabawny craft, który świetnie pasuje właśnie do tej piosenki. Jeśli jeszcze nie śledzisz mnie tam - to czas najwyższy zacząć, dlatego, że sporo będzie się tam działo. Wracając do samej piosenki - dzieciaki były bardzo zadowolone, że zamiast baby finger pojawia się... Dex finger!


Wiosenna pogoda to oczywiście tak bardzo potrzebny deszcz (wyobraźcie sobie, że przy ostatnich zmianach pogodowych, po jednym deszczu zazielenił się cały park, normalnie magia!)  i koniecznie piosenka Rain, rain go away. Oprócz wszystkich cudowności dotyczących tematu weather, widzę świetny role play, który możemy wykorzystać również podczas występu z okazji Dnia Mamy i Taty. Role, które należałoby obsadzić, to oczywiście, rain, mummy, daddy, brother, sister oraz "chórek". Po jednej stronie stoją dzieci grające rain, po drugiej rodzinka, a po środku nasz chórek, który będzie śpiewał i wyganiał deszcz, a także wskazywał członków rodziny, którzy chcą się bawić.

Teddy Bear, Teddy Bear to jeden z pierwszych poznanych przeze mnie nursery rhymes. Super sprawdza się pacynka miś (lub każda inna, nawet Cheeky Monkey, czy Dex) - podaję  pacynkę jednemu dziecku i mówię: Teddy Bear, touch the ground - dziecko wykonuje czynność pacynką, podaje ją dalej i samo wydaje polecenie - tym razem dla kolegi lub koleżanki. Następnie miś wędruje dalej po kole. Mały tip: aby ćwiczenie było efektywne warto wprowadzić pewne zasady. Ja np. mówie dzieciom przy tego typu aktywnościach, że nie mogą paść dwa takie same polecenia obok siebie.

Twinkle, Twinkle, Little Star kojarzy mi się tylko z jednym. z przeuroczą gwiazdką z brokatowej pianki, zakładaną na rączkę. ⭐⭐⭐ Jeśli jest na to czas, dzieci mogą stworzyć gwiazdki same, z papieru, udekorować je różnymi świecidełkami. Ja swoją przygotowuję z pianki, tak jak pisałam wyżej. A z dziećmi - zależy od czasu i przedszkola.


If you're happy, happy, happy - znamy chyba wszyscy! I pewnie każdy z nas zna inną wersję. W tej dexowej występują takie czynności jak: clap your hands, wave your arms, turn around, say hooray. A co jeśli po opanowaniu tej wersji... stworzymy własną, z innymi czynnościami? Będzie mega fun! Zaskocz dzieci wersją wymyśloną przez siebie, a potem stwórzcie kolejną razem.

Head, shoulders, knees and toes to nursery rhyme, którego sama uczyłam się jako dziecko. Aby rozweselić dzieciaki, naklej na siebie (jeśli nie lubisz, lub wydaje Ci się to niewłaściwe - na pacynkę) coś wesołego - naklejki, gwiazdki, serduszka - właśnie na te części ciała. Stwórzcie wielki plakat, niech dzieci odrysowują się nawzajem i zaznaczają według swojej/waszej inwencj części ciała. Niech będzie wesoło i kolorowo!

Baa baa black sheep -  a może colour sheep? Wykonajcie prosty i szybki craft. Niech dzieci wykleją przygotowaną wcześniej pociętą włóczką, każdą owcę w innym kolorze. A potem - zaśpiewajcie alternatywną wersję kolorową - baa baa pink sheep, blue sheep, yellow sheep.

One, two, three, four, five - potrzebujemy dwóch lub większej liczby wędek. Rozkładamy niebieską folię/bibułę (świetnie sprawdzają się np. niebieskie worki na śmieci), a na niej rybki z zadaniami lub obrazkami. Grupa śpiewa i wyklaskuje nursery rhyme, a kiedy skończy - dwoje lub troje dzieci próbuje jak najszybciej złapać rybki i wykonać zadanie lub nazwać obrazek, który na rybce się znajduje. Inną opcją jest szybkie podanie liczby, tuż po zakończeniu śpiewania. Wtedy, dzieci starają się szybko odnaleźć i złowić rybkę z danym numerkiem. W wersji bezwędkowej dzieci mogą rybkę brać do ręki albo po prostu na niej stanąć:)

Lubisz gdy w treści kursów znajdują się klasyczne nursery rhyme w nowej odsłonie? Napisz w komentarzu, które znane Ci tradycyjne piosenki są Twoimi ulubionymi:)

Pozdrawiam już majówkowo!
Monika

Może spodoba Ci się!

0 komentarze