Discover with Dex + KONKURS

19:08



Rok temu szukałam nowego pomysłu na swoje zajęcia z angielskiego w przedszkolu. Miałam wtedy doświadczenie z dwóch różnych przedszkoli i szkoły językowej, ale nie chciałam powielać. Chciałam wypracować coś swojego, sama odkrywać nowe kursy i opracowywać je zupełnie po swojemu. Znałam już porpozycje różnych wydawnictw. Pracowałam m.in. na Happy Hearts, Yipee, Mini Magic, Captain Jack, gdzieś tam przewijał się nawet Patch the Puppy. 


Wiedziałam, że chcę pracować na kursie z wyd. Macmillan - bardzo podoba mi się szata graficzna ich kursów i bogaty wybór komponentów. Najbliższy ideałowi był kurs Captain Jack, jednak już na nim pracowałam i szukałam czegoś zupełnie nowego, świeżego. O papudze - piracie przeczytacie na blogu Marysi, która przygotowała świetne wpisy porównujące kursy Captain Jack i Cheeky Monkey

Zaprosiłam więc przedstawiciela do swojego przedszkola i pierwsze na co zwróciłam uwagę to to, że pani naprawdę słuchała tego, co do niej mówię i pomogła mi znaleźć materiały w określonym przez przedszkole budżecie. Ale nie o tym chcę pisać, choć może kiedyś wyprodukuję listę zachowań pt. "Przedstawicielu robisz to dobrze":P

Ostatecznie (ku mojej radości) wybrałam zupełnie nowy kurs: Discover with Dex. Zdecydowałam się na niego ze względu na pewne podobieństwo do Captain Jacka. Jest bardzo podobnie skonstruowany, ale jeszcze bardziej ambitny. No i... nikt na nim w moim mieście jeszcze nie pracował:)

Discover with Dex to kurs trzypoziomowy. Podobnie jak Captain Jack ma dwie wersje: podstawową i wersję plus z dwoma dodatkowymi rozdziałami. 
Zanim jednak przejdę do konkretów, muszę wcisnąć tu dwa grosze o samym Dexie. To przeuroczy dinuś, z kolorowymi kropkami na brzuszku i kolorowymi kolcami na plecach (maluchy uwielbiają je nazywać). Choć pacynka wygląda jakby lekko przesadziła ze słodkościami:) to mimo wszystko jest urocza. Tak przynajmniej twierdziłam, dopóki nie zobaczyłam Dexa na okładce pierwszej części (a właściwie startera). Tam zaczyna się słodycz:) Z każdą okładką bohater staje się coraz starszy. Może zbyt długo się nad tym rozwodzę, ale uwielbiam taką pomysłowość widoczną w szczegółach. Jeśli ja zauważyłam - to dzieci zauważą to na pewno. 


Poziom pierwszy: DEX the Dino




Każdy z rozdziałów to 6 lekcji, materiał z wersji plus to lekcja 7. W tej części pojawiają się tematy takie jak: family, my classroom, toys, my face, clothes, food, animals, summer. W każdym z rozdziałów dzieci poznają 4 słówka (wersja plus dodatkowo dwa)

Poziom drugi: Discover with DEX 1




Tutaj z racji wieku dzieci, dla których jest on przeznaczony zwiększa się zarówno liczba tematów jak i poznawanych słówek. Dwie pierwsze lekcje przeznaczone są na zapoznanie, potem mamy aż 8 Unitów: my clasroom, toys, my body, clothes,my family, food, farm animals, transport. W tej części znajdziemy różne dodatki: okolicznościową lekcję o Halloween, a także propozycje projektów: Discover Maths (measuring), Discover Art (patterns) i Discover Science (sounds). Na końcu książki dla ucznia znajduje się słowniczek obrazkowy do każdego z Unitów. W tej części dzieci poznają sześć słówek, w wersji plus o cztery więcej. 

Poziom trzeci: Discover with DEX 2




To moja ulubiona część. Podobnie jak w poprzedniej części jest 8 Unitów, dodatkowo Halloween , projekty i słowniczek obrazkowy (w tej wersji z podpisami). Unity: school, my body, my house, wild animals, fruit, jobs, sports, daily routines. Projektów jest znacznie więcej: Discover Maths (classroom map), Discover Science (bones), Discover Social Science (my home), Discover Art (camouflage), Discover Science (smells), Discover Social Science (signs), Discover Science (a healthy heart), Discover Social Science ( healthy eating). 


Komponenty dla dziecka:
- książka
- naklejki
- Pupil's Digital Kit
- opcjonalnie Literacy Book (Discover with Dex 2)

Komponenty dla nauczyciela:
- książka nauczyciela
- flashcards
- pacynka
-storycards
- płyta z piosenkami
- Teacher's Resource Centre
- Wallhanging



Co urzekło mnie w tym kursie?

W moim odczuciu kurs jako całość jest świetny, ale zawiera on elementy, które zdecydowanie zasługują na wyróżnienie. Jednym z nich jest niebanalne jak dla mnie słownictwo proponowane we wszystkich częściach. Ucząc części ciała w przedszkolu zazwyczaj przewijają się: head, shoulders knees and toes (kto zanucił w głowie, no kto? :)), arms, legs, tummy i elementy twarzy. Tutaj dodatkowo dochodzą nam (w zależności od poziomu): chest, bottom, elbow, back, heart, lungs, bones, brain. 

Książki nauczyciela są bardzo czytelne i jasno opisane. Nie ma pojedynczych stron wpinanych do segregatora, są zbindowane na plastikowych kołach, co umożliwia wygodne korzystanie bez niszczenia książki. W większości teachers books zabawy i propozycje zajęć są oderwane od rzeczywistości albo po prostu brzydko mówiąc - oklepane. Tutaj znalazło się całkiem sporo zabaw, których wcześniej nie znałam. 

Flashcards i storycards są po prostu przepiękne. Jeśli myślicie, że Captain Jack ma piękne grafiki, to z pewnością spodobają Wam się te Dexowe, znacznie bogatsze w szczegóły. Zarówno flashcards jak i storycards są świetnej jakości (jak - nie oszukujmy się - wszystkie z Macmillana), połyskujące ale nie tak sztywne jak zalaminowane przez nas flashe DIY. I wiecie co? Można po nich pisać mazakami do tablic suchościeralnych. Sprawdzone!:) Dodatkowo storycards są ogromne - w formacie A3! Co prawda utrudnia to wożenie ich rowerem, ale na zajęciach  są bardzo dobrze widoczne, nawet w grupach powyżej 20 dzieci. 



Wallhanging skradł moje serce! To materiałowa mata do powieszenia z sześcioma kieszeniami na flashcards. Razem z dziećmi wymyślam do niej coraz więcej zastosowań, coraz więcej zabaw. Jest świetnie wykonana i wytrzymała. 



Piosenki - wiem, że niektórym nie przypadły do gustu, ale mi wręcz przeciwnie. Jeśli chcę z dziećmi poszaleć, to włączam Baby shark i inne hity, natomiast te "Dexowe" są dla mnie świetnym uzupełnieniem kursu. Dzieci też je uwielbiają!

Materiały online zarówno dla ucznia, jak i nauczyciela. W każdej książce (dla ucznia i dla nauczyciela) znajduje się specjalny kod, który otwiera nam bramę do ogromnego skarbca materiałów: ćwiczeń, piosenek, historyjek, listów do rodziców, materiałów świątecznych i  całego mnóstwa innych. 

KONKURS


Słuchajcie, tym, co dobre - trzeba się dzielić, a że niedługo mam urodziny to razem z wydawnictwem Macmillan przygotowaliśmy dla Was urodzinowy konkurs! 

Do wygrania 3 zestawy super nagród: pacynka Dex, notes oraz książka 500 Activiries for the Primary Classroom. Co trzeba zrobić? Opisać w komentarzu pod tym wpisem aktywność wprowadzającą w temat "Birthday" lub utrwalającą słownictwo z tego zakresu dla dzieci w wieku przedszkolnym. 

Na Wasze pomysły czekamy do 29. sierpnia. Powodzenia!

Regulamin konkursu:
1. Konkurs trwa od 22.08. do 29.08. do godziny 18.00
2. Sponsorem nagród jest wydawnictwo Macmillan
3. Udział w konkursie jest doprowolny i bezpłatny
4. Zgłoszeniem do konkursu jest umieszczenie komentarza zawierającego pomysły na aktywności w temacie "Birthday" dla dzieci przedszkolnych.
5. Każdy uczestnik może opublikować jeden komentarz konkursowy = jeden pomysł na aktywność.
6. Ogłoszenie wyników nastąpni nie później, niż 31.08. na fanpage Małe Duże na facebooku.
7. Będzie nam bardzo miło, jeśli polubisz fanpage Macmillan oraz Małe Duże oraz udostępnisz wpis konkursowy swoim znajomym. Nie jest to jednak warunek obowiązkowy. 


Pozdrawiam:)
Monika

Może spodoba Ci się!

12 komentarze

  1. Nauczyciel wita sie z dziecmi siedzacymi w kole, nastepnie wyciaga pudelko i wspolnie z dziecmi recytuje rymowanke (znana z serii o piesku o imieniu Patch) Knock knock what's in the box? 1, 2, 3 open the box! W pudelku znajduje sie pacynka, np. Dex. Glosem dinozaura nauczyciel mowi, ze ma dzisiaj urodziny, ale jest smutny, bo brakuje mu pewnych gadzetow. Nauczyciel pyta dzieci co potrzebuje pacynka (burza mozgow) i wyciaga z pudelka przedmioty wspomniane przez dzieci (jesli je ma) np.trabke do dmuchania, balon, swieczke, prezent, czapeczke urodzinowa, flashcard z rysunkiem torta itp.). Niestety smok jest dalej smutny. Dzieci probuja odgadnac dlaczego. Nauczyciel pyta Dexa na ucho o co chodzi. Okazuje sie, ze dinozaurowi brakuje gosci. Nauczyciel pyta dzieci czy zostana goscmi Dexa. Na pewno sie zgodza wiec wszyscy spiewaja
    Happy Birthday. Nauczyciel moze zapytac dzieci ile Dex ma lat. Ochotnik mowi liczbe, jesli smok ma mniej lat, nauczyciel pokazuje kciuk w dol, jesli wiecej, kciuk w gore. Nastepnie powtarzamy slownictwo zwiazne z urodzinami (nazywamy gadzety ur., wprowadzamy pytanie How old are you?, odpowiadamy itp.) na podstawie gadzetow i kart obrazkowych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nauczyciel siada z dziećmi na dywanie. Pokazuje dzieciom rysunek tortu i pyta z czym on się kojarzy. Następnie wyciąga papierowy tort jak ten https://zszywka.pl/p/torty-z-papieru-2027781.html i mowi że to birthday cake, następnie z poszczególnych kawałków tortu wyjmuje ilustracje przedstawiające present, birthday party, baloon, candles, birthday song.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nauczyciel w sali ukrywa przedmioty związane z tematem (świeczki, tort- zdjęcie lub np. z filcu, czapeczkę, trąbkę itp) a następnie prosi dzieci o odszukanie przedmiotów. Kiedy znajdą już wszystkie, nauczyciel pyta, kiedy używamy tych przedmiotów. Następnie informuje, ze nasz bohater (np. Dex) ma dziś urodziny. Wspólnie śpiewamy mu "Happy birthday", a w późniejszej części na dywanie utrwalamy słownictwo wykorzystując zdjęcia lub ilustracje w formacie A4. Na koniec znana dzieciom angażująca zabawa ruchowa, zmodyfikowana delikatnie pod temat, i utrwalająca np nazwy miesięcy "Who Jaś their birthday in March? Let's clap/dance/jump..."- moje 6latki to uwielbiały! Żegnamy się z dziećmi, a na koniec zajęć specjalny urodzinowy stempelek lub czapeczka dla każdego dziecka- to miły akcent :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Grupa wiekowa: 4-latki
    Czas trwania zajęcia: 20 min.

    Temat: Happy birthday! Uczymy się składać życzenia urodzinowe.


    Słownictwo: birthday, present, birthday cake.

    Wyrażenia i struktury zdaniowe: Happy birthday to you!, I’ve got a present for you.

    Cele:
    - dziecko rozumie i potrafi wykonać polecenia: Stand up, let's make a circle, sit down, close your eyes, open your eyes;
    - dziecko pozna nowe słownictwo związane z przyjęciem urodzinowym;
    - dziecko zaśpiewa piosenkę urodzinową z pomocą nauczyciela;
    - dziecko nauczy się składać życzenia urodzinowe po angielsku;
    - dziecko przypomni nazwy zabawek.

    Pomoce dydaktyczne: plakat z narysowanym tortem urodzinowym, odtwarzacz CD, płyta CD, miś pluszowy, piłeczka, lalka klasowa, karty prezentacyjne/flashcards związane z przyjęciem urodzinowym.

    Przebieg zajęć:

    ROZPOCZĘCIE LEKCJI – ETAP 1
    1. Przywitanie dzieci przez nauczyciela: „Good morning”, dzieci odpowiadają ”Good morning”.
    2. Podróż do Wielkiej Brytanii – Lot do Londynu – ilustracja ruchowa lotu samolotu (start z przysiadu, zapięcie pasów (skrzyżowanie rąk ) lot - bieg z wyciągniętymi w bok ramionami, spoglądanie przez okna samolotu – na lewo, na prawo – lądowanie – przysiad itp.). Now we are in England – stały element zajęć.
    3. Dzieci wstają i robią koło. Utrwalenie poleceń: Stand up, let's make a circle.
    4. Dzieci siadają na dywanie. Utrwalenie polecenia: Sit down.

    ETAP 2
    1. Nauczyciel wraz z dziećmi siadają w kręgu na dywaniku. Nauczyciel pokazuje dzieciom plakat z narysowanym tortem. Zachęca dzieci aby wyobraziły sobie, że znajdują się na przyjęciu urodzinowym.
    2. Nauczyciel prezentuje nowe słownictwo związane z przyjęciem urodzinowym za pomocą kart prezentacyjnych/flashcards. Dzieci słuchają i powtarzają za nauczycielem.
    3. Następnie dzieci słuchają i śpiewają piosenkę Happy birthday to you! – Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!. Po pewnym czasie nauczyciel bierze do rąk przygotowane przez siebie rekwizyty tj. misia pluszowego, lalkę i piłeczkę. Daje misia wybranemu dziecku mówiąc: I’ve got a present for you. – Mam dla Ciebie prezent. Następnie podaje kolejno lalkę i piłeczkę kolejnym dzieciom.
    Dzieci wymieniają się między sobą rekwizytami mówiąc: Happy birthday to you! I’ve got a present for you. – Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!. Mam dla Ciebie prezent.
    4. Zabawa po okręgu ze śpiewem ( na melodię „Panie Janie”).
    Walking walking. Walking walking. Hop hop hop. Hop hop hop.
    Running running running. Running running running.
    Now let's stop. Now let's stop.
    Dzieci, ustawione jedno za drugim, maszerują, skaczą i biegają w kółku zgodnie z treścią piosenki.

    ETAP 3
    1. Dzieci wspólnie z nauczycielem mówią wierszyk na pożegnanie:
    Good-bye, good-bye,
    have a nice day,
    good-bye, good-bye,
    come again to play!
    2. Ilustracja ruchowa lotu do Polski – stały element zajęć. Podróży do Polski towarzyszy piosenka „Let's go to Poland”.
    Let's go to Poland, Poland
    Let's go to Poland now
    Let's go to Poland, Poland
    Let's go to Poland now
    Are you ready?
    Are you ready?
    Are you ready to say bye-bye?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. halo halo, proszę o adres do wysyłki niespodzianki:)

      Usuń
  5. Chowany w sali świeczkę, obrazek tortu, małe pudełeczko bizuteryjne jako prezent, wstążke. Wybrane dziecko szuka chodząc po sali. W tym czasie grupa mówi głośniej angielska nazwę wyrazu jak szukający jest bliżej, ciszej jeśli się oddała. W ten sposób bawiąc się z dziećmi uczymy ich wyrazów związanych z urodzinami. Po odnalezieniu wszystkich każde koloru je własny torcik, który później przyczepy na tablicy a w tle leci piosenka Happy birthday. Dla starszej ambitnej grupy moze być nawet piosenka miesiące.
    Jeśli jest pozwolenie na często wanien dzieci cukierki to na koniec zajęć można ten element wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  6. 1.Przywitanie piosenką „Hello Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=saDkICxEdgY)
    2. Na początku zajęć nauczyciel mówi, że dzisiaj są urodziny misia i wskazuje na tort (narysowany lub wykonany z pudełka) na którym jest 5 świeczek. Następnie wspólnie z dziećmi liczy świeczki (one, two, three, four, five). Nauczyciel również pyta o wiek dzieci np. „Tomek, How old are you?” ;)
    3. Po odliczeniu świeczek nauczyciel włącza piosenkę Happy Birthday Song (www.youtube.com/watch?v=90w2RegGf9w) i tańczy razem w kole z dziećmi. Po zakończeniu piosenki nauczyciel pokazuje kolorowe balony ( yellow, pink,red,blue, green). Zadaniem dzieci jest wskazać na właściwy kolor balonika. Później do piosenki Happy Birthday dzieci po kolei przekazują sobie z ręki do ręki balonik lub 2 baloniki ( w zależności od wielkości grupy) po wyłączeniu utworu, dziecko trzymające balonik mówi jakiego jest koloru i wchodzi do środka koła siadając obok misia i tortu.
    4. Po zabawie dzieci składają misiowi życzenia „Happy Birthday” oraz żegnają się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę o adres do wysyłki niespodzianki:)

      Usuń
  7. 1. Powitanie piosenką “Hello song”.
    2. Przypomnienie słownica związanego z urodzinami przy użyciu dużych flashcards podpiętych do różnokolorowych kartek np. birthday cake – niebieski ; present – czerwony; birthday party – żółty; birthday card – zielony; balloon – fioletowy; candles – różowy.
    3. Następnie uczniowie ustawiają się w koło i rzucają kostką - wylosowany przez nich kolor oznacza flashcard, którego nazwę muszą powiedzieć.
    4. Wspólne zaśpiewanie piosenki „ Someone’s birthday is today”
    Someone's birthday is today,
    Is today, is today.
    Someone's birthday is today,
    And it's Dex !

    Let's prepare a birthday cake,
    Birthday cake, birthday cake.
    Let's prepare a birthday cake,
    Just for Dex!

    Make a special birthday card,
    Birthday card, birthday card.
    Make a special birthday card,
    Just for Dex !

    5. Uczniowie po kolei składają życzenie urodzinowe Dexowi. ‘Happy Birthday to You!’
    6. Pożegnanie piosenką „Goodbye song”

    OdpowiedzUsuń
  8. Temat: Happy Birthday!
    Czas: 30 min
    1. Dzieci siedzą w kregu i witają sie z pacynką w j. angielskim, a nastepnie śpiewają wraz z pacynką piosenke na powitanie.
    2. Nauczyciel zakłada urodzinową czapeczke i trąbke i pyta dzieci z czym kojarzą im sie te rekwizyty. Nastepnie, dzieci dostają wyciete wcześniej już szablony czapeczek i sklejają je i również zakładają. Szablon do pobrania: http://kraftsylescilsa.blogspot.com/2015/07/urodzinowe-diy-papierowa-czapeczka-wzor.html
    3. N-l pokazuje magic box. Potrząsa nim, a nastepnie wyjmuje karte przedstawiającą tort urodzinowy, pluszowego misia, lalke, mały samochód, piłeczke, itp. Powtarzają słowa za nauczycielem. Dzieci zamykają oczy i próbują wyobrazić sobie, że są na urodzinowym przyjeciu. W j. angielskim mówią to co widzą.
    4. Nastepnie n-l podaje jednemu z dziecku jakąś zabawke, którą wczesniej wyjął z magic box i wypowiada słowa: Happy birthday to you, I’ve got a present for you. Kolejne dziecko wybiera sobie inną zabawke, podaje kolejnej osobie i wypowiada te same słowa.
    5. Nastepnie wszyscy łapią sie za rączki i próbują zaśpiwać znaną urodzinową piosenke: https://www.youtube.com/watch?v=90w2RegGf9w
    6. Kalambury - wybrane dziecko rysuje lub pokazuje rzecz, którą chciałoby dostać na urodziny, a pozostali zgadując mówiąc słowa w j. angielskim.
    7. Na zakończenie, dzieci wstają, wyobrażają sobie, że pora już iść do domu, dziekują sobie na wspólną zabawe i śpiewają piosenke na pozeganie "goodbye song".

    OdpowiedzUsuń
  9. Kamień z serca, że piszesz, ze Dex się sprawdził! Do tej pory niewiele miałam z nim do czynienia, a od tego roku ma być ściśle jak Teacher's Dexa nakazuje. Mam mieszane uczucia, bo jestem przyzwyczajona do układania lekcji od początku do końca po swojemu, ale z drugiej strony gotowe schematy mogą też być dużym odciążeniem. Zwłaszcza jeśli piszesz, ze nie są odrealnione :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzieci siedzą w kółeczka, a nauczyciel mowi:nasz miś ma dziś urodziny. Pyta dzieci jaka piosenkę śpiewamy gdy ktoś ma urodziny i jednocześnie mówi, że w krajach anglojęzycznych śpiewa się HAPPY BIRTHDAY, uczy dzieci piosenki. Nastepnie rozmawiamy o tym, co dzieciom kojarzy się z urodzinami. Podaja slowa: tort, imprezka, prezenty, szampan bezalkoholowych. Nauczyciel mowi dzieciom, że miś zapraszam dzieci na swoje urodziny, bo urodziny bez gości to nie urodziny. Swoim gościom rozdaje po czapeczce kolorowej. Dzieci jeszcze nie wiedzą, że pod nimi są ukryte obrazki i wyrazy. W między czasie wyciągam ogromny tort (ozdobiony worek mojej córki) i kolejno wy iagam z niego flascards i Wordcards. Najpierw pokazuje obrazek, dzieci mówia po polsku co to, ja im mówię po angielsku, powtarzamy razem głośno wszyscy, później na wyrywa kadencji dziecko. Dzieci co raz śmielej odpowiadają nie popełniają błędu. Dalej proszę, by każde dziecko zdjęć czapeczki i zobaczyło co jest pod nią. Kazdy próbuje samodzielnie przyporządkowac obrazek do napisu lub napis do obrazka w zależności co znajduje się pod jego czapeczka. Wymawia wyraz. Na zakończenie rozkłada flashcards o Wordcards na dywanie i każdemu dziecku z osobna mówię wyraz - na lewą nogę obrazek, na prawą rękę wyraz. W ten sposób bawimy się w Twistera, zawsze jest dużo śmiechu i przewrotow :) na zakończenie krzyczymy happy birthday, a trzymane w rączkach plastikowe kubeczki, w których jest umówmy szampan, stukają się, a dzieci mówią CHEERS :)

    OdpowiedzUsuń